Foto

sâmbătă, 14 februarie 2015

Ziua Îndrăgosti(tului)ților



   Valentine's Day este Ziua Îndrăgostiților în tradiția occidentală, care se sărbatorește pe data de 14 februarie.
Ziua comemorează pe Sf. Dwynwen, sfântul patron al îndrăgostiților galezi. În Franța, o țară tradițional catolică, Valentine's Day este cunoscută simplu drept Sfantul Valentin și este sarbatorită ca în restul țărilor occidentale. În Danemarca și Norvegia 14 februarie este cunoscută ca „Valentinsdag”. Nu este sărbătorită pe o scară largă, dar mulți oameni își fac timp pentru a petrece într-un mod romantic cu partenerul de viață sau trimit o felicitare unei iubiri secrete, sursa Wikipedia

  Pentru început, aș vrea să precizez că nu fac parte din categoria celor care blamează această zi în favoarea Dragobetelui tradițional, ci consider că amândouă merită sărbătorite pentru ceea ce reprezintă, și anume Iubirea.
   
   Practic, ce înseamnă iubirea în adevăratul ei sens?

   Este acel sentiment de confort pe care îl ai în preajma acelei persoane? Acel sentiment de atașare de acea persoană?
    Sau iubirea este acea legătura care ține oameni legați timp de treizeci, patruzeci de ani, acele cupluri de bătrâni pe care le vedem plimbându-se de mână prin parcuri și ne întrebăm oare cum au rezistat atât timp împreună? <<mersi Ianolia pentru idee ;) >>

  Eu, personal, iubesc...iubesc tot ce este frumos; tot ce mă face fericit. Și tot timpul sunt mulțumit că am acel sentiment de amețeală, acel gol în stomac,mai neaoș vorbind, care mă face sa uit de toate pentru câteva secunde, minute, ore și dacă suntem norocoși și găsim acea persoană,de ce nu, ani.

  În concluzie, sunt de părere că trebuie să acceptăm ambele sărbători ale iubirii, Sf. Valentin importat și Dragobetele tradițional, pentru că în astfel de zile realizăm motivele care ne fac cu adevărat fericiți. 

13 comentarii:

  1. Eu am sa-l mai introduc in calendarul iubirii si pe Sf. Sergiu, pe care sa-l sarbatorim blogosferic pe 13 Februarie, ca sa luam fata Valentinului :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu sunt de acord, propun chiar, sa semnam si o petitie, ceva...

      Ștergere
  2. daca te uiti pe postarea mea ctolicii nu mai sarbatoresc sfantul valentin din 1969 si daca e sa intebi pe careva daca stie de ce 'sarbatorim' Valentines day, povestea de origina n-o stiu. DAca e sa-i intrebi cine e Sfantul Valentin la catolici nu siu sa-ti raspunda

    RăspundețiȘtergere
  3. dar cati puteau sa iti spuna despre Dragobete inainte de Sf. Valentin?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu multi pentru ca filmele americane promoveaza Valenttine's Day, o porcarie americana, atunci hai sa adoptam si Dia de Los Muertos, s-au stai nu-i americana. Cat sunt eude pro american anumiite lucruri nu le sufar sarbatorile comercializate de ei si bagate pe gat la altii si ce fac ei in tarile arabe. N-are rost sa continui ca tu ramai cu parerea ta eu cu a mea si deja ma enervai

      Ștergere
  4. Awww, foarte emotionant! Da, iubirea trebuie sarbatorita zi de zi. Fiecare sarbatoare noua ne da doar un motiv in plus sa ne celebram dragostea. Pacat de nota comerciala prinsa de sarbatori...
    P.S. Am vazut doi batranei de mana azi. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact asta spuneam si eu...sa fim recunoscatori ca mai putem trece peste toate problemele cotidiene si sa mai avem timp si pentru iubire

      Ștergere
  5. Acum cativa ani s-a insurat un prieten pe 14 februarie, iar mie mi s-a parut foarte romantic asa ca l-am felicitat. Am ramas masca cand am auzit ca habar nu avea de existenta sa si ca ziua aceea fusesese aleasa, deoarece atunci era libera sala la restaurantul dorit :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a fost un noroc bun...dar poate ca acelui prieten, nu-i placeau sarbatorile importate

      Ștergere
  6. Întotdeauna am avut această părere formată, iar tu ar trebui să știi foarte bine asta :D
    Dragoste poți numi doar când cele 2 persoane împărtășesc același sentiment. Nu iau deloc în calcul, dragostea de suprafață, adolescentină. Decât aceea dragoste pură, cu care să te hrănești zi de zi.

    Mici detalii, mici atenții, emoții și sentimente servite de partea fiecăruia, te aduce la aceea vârstă în care, ținându-vă de mână, vă plimbați perii albi, ridurile cauzate de momentele frumoase, de veselie, de râsete și pline de iubire.

    Vrei să știi povestea de dragoste a unui cuplu? Pune-i față-n față și uită-te cum se privesc. Nu trebuie să-și deschidă gura ca să-și dovedească iubirea. E de ajuns să se privească, pentru că vei simți cum totul se schimbă și cum ei radiază, indiferent de vârstă.

    Am văzut bătrâni, soț și soție, care când își zâmbeau unul altuia, îți jur, se lumina încăperea și parcă era într-o mare, pe un val liniștitor al dragostei, plutind îndrăgostit către persoana iubită.....

    RăspundețiȘtergere
  7. Nici eu nu blamez o zi a dragostei importată. O serbez și pe aceasta și Dragobetele. Nici o zi a poeziei, nici o zi a îmbrățișării, nici una a sărutului nu aș blama. Aș blama o zi a urii, a egoismului, a indiferenței.

    RăspundețiȘtergere
  8. astea sunt zile care ne deconecteaza de cotidian, ne aduc in prim-plan trairile interioare, sentimente, s.a.m.d....

    RăspundețiȘtergere